Spoedgevallen, triage en agendabeheer in de tandartspraktijk-001-11-30T00:00:00+00:00
Brochure Bekijken
Duur video +/- 70 minuten
Aantal hfst. 11
Docent S.A. El Boushy
Studie belasting 2 tot 4 uur
Inclusief Samenvatting
Beschikbaarheid
na activering
3 maanden
Geschikt voor mbo 4  hbo  wo  

Omschrijving

Algemeen



In deze module komen de volgende vragen aan bod: Wat voor spoedgevallen of pijnklachten komen er nu in een gemiddelde tandartspraktijk voor? Hoe urgent of hinderlijk zijn deze klachten? Hoe gaan we om met deze spoedgevallen? Hoe delen we de agenda zo in dat we deze goed kunnen helpen en een goede service kunnen verlenen? Hoeveel tijd is er doorgaans nodig om een bepaald type spoedgeval af te handelen? 

Doelgroep

  1. receptionisten of baliemedewerkers binnen de tandartspraktijk.
  2. tandartsen die een overzicht willen hebben van spoedgevallen die men binnen een tandartspraktijk veelal ziet en een methode willen leren waarbij ze ook bij spoedgevallen service kunnen verlenen en deze gemakkelijk in de agenda kunnen verwerken.
  3. tandartsassistenten doe een overzicht willen van spoedgevallen die binnen de tandartspraktijk veel aan de orde zijn.

 Er is geen strikte toelatingseis voor deze module. Deze module is echter niet geschikt voor een startende receptionist of tandartsassistent. De cursist moet al enige tijd ervaring hebben in een tandartspraktijk of bij voorkeur de eerste 11 modules van Dentallect doorlopen hebben.

Programma inhoud

Deze module bestaat uit 11 hoofdstukken, waarbij hoofdstuk 2 uit 7 onderdelen bestaat.

  1. Inleiding
  2. Dentogene pijnklachten
    1. gevoelige tandhalzen
    2. onvoldoende restauratie of breuk
    3. nieuwe restauratie
    4. pulpitis of afgestorven pulpa
    5. onvoldoende endo
    6. recente endodontische behandeling
    7. recente mondhygiënebehandeling
  3. Paradontale klachten
  4. Ontstoken verstandskiezen
  5. Tandvleesirritatie
  6. Protheseklachten
  7. Overige pijnklachten
  8. Pijnbeleving en pijngedrag
  9. Dossiervorming
  10. Planning
  11. Bij de receptie

Leerdoelen

Aan het eind van deze module is de cursist bekend met:

  • veelvoorkomende pijnklachten in een tandartspraktijk.
  • veelvoorkomende oorzaken van deze pijnklachten.
  • veelvoorkomende behandelingen van deze pijnklachten.
  • de wijze waarop je met een patiënt die met een klacht belt om moet gaan, de wijze waarop je deze te woord staat en de wijze waarop je hierbij een passende afspraak maakt indien dat nodig is.
  • veilige werkwijzen met betrekking tot spoedgevallen in de tandartspraktijk.
  • de wijze waarop een goed agendabeheer plaatsvindt omtrent pijnklachten.
  • enkele praktische zaken rond pijnklachten.

Certificering, erkenning & accreditatie

Aan het einde van de module krijgt de cursist na het succesvol afleggen van de toets het certificaat.
De toets kan herhaald worden, totdat de cursist tenminste 70% van de vragen goed heeft. Het systeem heeft grote vragenbanken waaruit de toetsen volgens toetsmatrijzen samengesteld worden.

Startdatum

Na aanschaf van het pakket kan de cursist direct starten. Het e-learningplatform is 24/7 bereikbaar.

FAQ

Sluiten de lessen wel aan bij mijn praktijksituatie?

Deze les bevat informatie die op vrijwel alle praktijken van toepassing zal zijn. Het enige wat men hoeft te doen is de tijden die men gepland wil hebben voor de verschillende spoedklachten te communiceren met de receptionist of baliemedewerker.

Waarom via Dentallect en niet via een traditionele cursus?

  • De modules van Dentallect behandelen alle relevante aspecten op systematische en heldere wijze. De cursist kan hierbij ook belangrijke passages opnieuw bekijken.
  • De snelheid en de kracht van e-learning en toetsing mag niet onderschat worden. De cursist leert in korte tijd erg veel.
  • De cursist zit niet vast aan specifieke tijden en data.

Er wordt verder geen kostbare werktijd opgeofferd.

Staffel korting

3 producten of meer 0 %
5 producten of meer 0 %
10 producten of meer 0 %

Prijs

Kosten € 125,00
Aantal Bestellen