Veel gestelde vragen | FAQ – Technische onderwerpen2017-07-24T10:21:43+00:00

Technisch

Na registratie krijgt een deelnemer een e-mail. Deze e-mail dient ter bevestiging van het account. Omdat deze mail door een server wordt gegenereerd komt deze soms in de spam box terecht. Dus ons advies is om vooral even in de spam box te kijken!

Mocht u hier in het geheel niet uitkomen, stuur dan een e-mail naar: [email protected].

E-mailadressen mogen niet vaker dan 1 maal in het systeem voorkomen. Individuele gebruikers dienen daarom altijd verschillende e-mailadressen te gebruiken. Dit is noodzakelijk om wachtwoorden en gebruikersnamen op te kunnen vragen indien men deze vergeten is.

Na registratie heeft men niet automatisch toegang tot de module. Hiervoor dient u uw voucher te activeren. Vouchers zijn in de webshop aan te schaffen.

Het gebruik van tablets (apple, android, etc.) wordt niet ondersteund en sterk afgeraden. Toetsresultaten worden niet geregistreerd bij het gebruik van tablets.

De E-learning omgeving draait onder Windows & Mac OS.

Het gebruik van tablets (apple, android, etc.) wordt sterk afgeraden.
Toetsen functioneren niet bij het gebruik van tablets.

Minimale systeemeisen:
Processor: Intel Dual Core processor 1,5 Ghz of hoger
RAM-geheugen: 2 gigabyte
Videokaart: 256 MB
Internet toegang: DSL verbinding 5 mb/s
Harde schijf ruimte: Al uw cursus materiaal staat op Dentallect servers 24/7 voor u gereed.

Aangeraden systeemeisen:
Processor: Intel i3 of liever hoger | 2 Ghz
RAM-geheugen: 4 Gigabyte
Videokaart: 512 MB
internet toegang: DSL verbinding 10 mb/s
Harde schijf ruimte: Al uw cursus materiaal staat op Dentallect servers 24/7 voor u gereed

Indien de beelden niet vloeiend verlopen kunt u onderstaande mogelijkheden proberen.

Adobe Flash player
Download de laatste versie van Adobe Flash Player 13.0.0.214 (of hoger bij voorkeur de laatste versie)
Adobe Acrobat Reader
Download de laatste versie van Acrobat Reader Versie XI (11.0)
Browser
Bekijk de beelden in een up to date Browser zoals MS Internet Explorer 10, Firefox 29, Chrome of Opera.
internetverbinding
Bij een trage internetverbinding:Start de video en klik meteen op de knop voor onderbreken. Wacht tot de
grijze voortgangsbalk van de video gedeeltelijk is gevuld en klik daarna pas op de knop voor afspelen.
schermresolutie
U dient te beschikken over een minimale schermresolutie van 1024 x 768, maar bij voorkeur 1280 x 720 pixels.
javascript
Ook zorgt u ervoor dat u java script en plug-in’s toestaat binnen uw browser.

Waarom kan ik geen pop-up windows openen?

Een pop-up is een webpagina die uit zichzelf een nieuw browservenster opent. U krijgt waarschijnlijk bovenaan in het scherm de melding ‘Er wordt een pop-up geblokkeerd. Klik hier als u deze pop-up of extra opties wilt weergeven’. Deze melding wordt meestal getoond als u een pop-up blocker applicatie hebt geïnstalleerd op uw computer (b.v. via de Google Toolbar).

Om de pop-up windows toch te kunnen openen gaat u als volgt te werk:
Selecteer de blokkade-melding bovenaan in het scherm. Er klapt dan een kort menu open waarin u uit een aantal opties kunt kiezen:

a) Pop-ups tijdelijk toestaan
b) Pop-ups van deze website altijd toestaan
c) Instellingen:
c1) Pop-upblokkering uitschakelen
c2) Informatiebalk voor pop-ups weergeven
c3) Meer instellingen…

Komt u vaker op onze website maar wilt u de pop-up schermen op andere websites wel onder controle houden,
kies dan voor optie b. Daarna kunt u weer pop-up windows openen.

Sommige cursussen worden in een zogenaamd pop-up scherm afgespeeld. Een pop-up is een nieuw scherm dat zich automatisch opent.
Het kan zijn dat uw browser (Internet Explorer, Firefox, Google Chrome) zo is ingesteld dat deze pop-up vensters automatisch geblokkeerd worden. Daardoor lijkt het alsof de cursus maar niet wil starten.
Meestal laat het systeem dan een geluidje horen en boven aan het scherm verschijnt een melding waarmee u de popup kunt toestaan. Gebeurt dit niet dan kunt u de pop-up’s zelf (tijdelijk) uitschakelen. Hieronder staat hoe dat moet:

Internet Explorer

Uw pop-up blocker staat standaard aan in Internet Explorer.
Als u deze functie wilt uitschakelen of opnieuw wilt inschakelen, voert u de volgende stappen uit:

  1. Klik op de knop Extra(Tools) en klik vervolgens op Pop-up blokkering.
  2. Kies een van de getoonde opties:
  • Klik op Pop-up blokkering uitschakelen
  • Klik op Pop-up blokkering inschakelen

Firefox

Om in Firefox de pop-ups aan of uit te zetten doe het volgende:

  1. Klik op extra (Tools)
  2. Klik op Options
  3. Ga Naar tabblad Inhoud (Content)
  4. Zet een vinkje bij Block pop-up windows om deze aan te zetten

Sommige websites gebruiken juist pop-ups om extra (gewenste) informatie te tonen. Om deze pop-ups toch te kunnen tonen is het mogelijk om uitzonderingen (exceptions) toe te voegen. Klik op Exceptions om de website adressen voor de uitzonderingen op te geven. Voeg hier het volgende adres toe: http://educatie.dentallect.nl

Google Chrome

Google Chrome kan pop-ups blokkeren, zodat deze niet automatisch worden weergegeven en uw scherm vullen. Wanneer de browser pop-ups van een site blokkeert, wordt het pictogram pop-up geblokkeerd in de adresbalk weergegeven. Klik op het pictogram om de pop-ups te bekijken die zijn geblokkeerd, of om pop-up-instellingen te beheren voor de site.

  1. Klik rechtsboven aan de pagina op google chrome settings
  2. klik op Instellingen (Settings)
  3. Klik onder aan de pagina op Show advanced settings…
  4. Klik in de sectie Privacy op de knop Instellingen voor inhoud (Content settings)
  5. Scrol naar de sectie Pop-ups en geef de voorkeur op.
  6. Klik op de knop Uitzonderingen beheren (Manage exceptions) om uitzonderingen voor websites toe te voegen.

Meer informatie over pop-up blokkeringen kunt u HIER lezen.

Video instructie