Support

Bekijk hier de meest gestelde vragen

Student

Voor scholen zijn speciale producten gemaakt. Bekijk hier welk product je nodig hebt voor je studie en bestel eenvoudig in de BSL shop

Bestel je een licentie via de BSL shop, dan krijg je direct toegang tot je account. Let op! Je account wordt pas actief nadat je de activatiecode uit de bevestigingsmail hebt geactiveerd. Wil je de code activeren? Ga naar www.bsl.nl/activatie.

In deze korte video leggen we je uit hoe je de licentie kunt activeren.

Heb je een licentie aangeschaft? Op de pagina dentallect.nl/inloggen staan alle scholen die gebruik maken van Dentallect. Hier vind je de link naar jouw inlogpagina.

Heb je de juiste combinatie van e-mailadres en wachtwoord gebruikt? Je dient het e-mailadres te gebruiken dat je bij de activatie van de licentie hebt opgegeven. Weet je niet meer welk e-mailadres dit is, neemt dan contact met ons op.
Onze technische helpdesk staat je graag te woord via e-mail onlineklantenservice@bsl.nl of telefonisch (op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur) via 030 638 3735.

Op het inlogscherm kun je gebruik maken van de knop “wachtwoord vergeten” om een nieuwe wachtwoord aan te maken. Je ontvangt vervolgens een e-mailbericht. Het nieuwe wachtwoord wordt pas actief nadat je de activatielink in deze mail hebt aangeklikt. Inlog kwijt of andere vragen? Onze technische helpdesk helpt je graag via e-mail onlineklantenservice@bsl.nl of telefonisch (op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur) via 030 638 3735

Ben je aan het leren met behulp van Dentallect modules? Dentallect organiseert eens in de twee weken een webinar om al je vragen te beantwoorden.

Je kunt denken aan inhoudelijke vragen, technische vragen of hulp bij het maken van een studieplanning. Log gerust eens in tijdens één van onze online webinars. In de oneven weken zijn we iedere woensdag van 10:00 tot 11:00 bereikbaar via e-mail of Google Meet

Indien dat een tijdstip is wat echt niet uitkomt, mail dan naar onlineklantenservice@bsl.nl of laat je gegevens achter en geef aan dat je contact wil met een begeleider van Dentallect, dan nemen we graag contact met je op.

Docent

Je kunt hier eenvoudig een proeflicentie aanvragen.

Na het aanvragen van een proeflicentie controleren wij jouw gegevens en ontvang je een activatiecode. Let op! Je account wordt pas actief nadat je de activatiecode hebt geactiveerd. Wil je de code activeren? Ga naar www.bsl.nl/activatie.

In deze korte video leggen we je uit hoe je de licentie kunt activeren.

Heb je een activatiecode ontvangen? Op de pagina dentallect.nl/inloggen staan alle scholen die gebruik maken van Dentallect. Hier vind je de link naar jouw inlogpagina.

Heb je de juiste combinatie van e-mailadres en wachtwoord gebruikt? Je dient het e-mailadres te gebruiken dat je bij de activatie van de licentie hebt opgegeven. Weet je niet meer welk e-mailadres dit is, neemt dan contact met ons op.
Onze technische helpdesk staat je graag te woord via onlineklantenservice@bsl.nl of telefonisch (op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur) via 030 638 3735.

Op het inlogscherm kun je gebruik maken van de knop “wachtwoord vergeten” om een nieuwe wachtwoord aan te maken. Je ontvangt vervolgens een e-mailbericht. Het nieuwe wachtwoord wordt pas actief nadat je de activatielink in deze mail hebt aangeklikt. Inlog kwijt of andere vragen? Onze technische helpdesk helpt je graag via onlineklantenservice@bsl.nl of telefonisch (op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur) via 030 638 3735

Geef je onderwijs met behulp van Dentallect modules? Dentallect organiseert eens in de twee weken een webinar om al je vragen te beantwoorden.

Je kunt denken aan inhoudelijke vragen, technische vragen of hulp bij het maken van een studieplanning. Log gerust eens in tijdens één van onze online webinars. In de oneven weken zijn we iedere woensdag van 10:00 tot 11:00 bereikbaar via Google Meet

Indien dat een tijdstip is wat echt niet uitkomt, mail dan naar onlineklantenservice@bsl.nl,  laat je gegevens achter en geef aan dat je contact wil met een begeleider van Dentallect. Dan nemen we graag contact met je op.

Praktijk

Voor praktijken zijn speciale producten gemaakt. Bekijk hier welk product je nodig hebt en bestel eenvoudig in de Dentallect webshop.

Om toegang te krijgen tot de modules, moet je eerste een account aanmaken. Op deze pagina maak je in een paar eenvoudige stappen een account aan.

Inloggen doe je op deze pagina.

 

 

Heb je de juiste combinatie van e-mailadres en wachtwoord gebruikt? Je dient het e-mailadres te gebruiken dat je bij de activatie van de licentie hebt opgegeven. Weet je niet meer welk e-mailadres dit is, neemt dan contact met ons op.
Onze technische helpdesk staat je graag te woord via onlineklantenservice@bsl.nl of telefonisch (op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur) via 030 638 3735.

Bekijk hier de video over het activeren van een vouchercode. 

Bekijk hier de video over registratie. 

E-mailadressen mogen niet vaker dan 1 maal in het systeem voorkomen. Individuele gebruikers dienen daarom altijd verschillende e-mailadressen te gebruiken. Dit is noodzakelijk om wachtwoorden en gebruikersnamen op te kunnen vragen indien men deze vergeten is.

Na registratie krijgt een deelnemer een e-mail. Deze e-mail dient ter bevestiging van het account. Omdat deze mail door een server wordt gegenereerd komt deze soms in de spam box terecht. Dus ons advies is om vooral even in de spam box te kijken!

Kom je er niet uit? Stuur dan een e-mail naar: info@dentallect.nl.

Op het inlogscherm kun je gebruik maken van de knop “wachtwoord vergeten” om een nieuwe wachtwoord aan te maken. Je ontvangt vervolgens een e-mailbericht. Het nieuwe wachtwoord wordt pas actief nadat je de activatielink in deze mail hebt aangeklikt. Inlog kwijt of andere vragen? Onze technische helpdesk helpt je graag via onlineklantenservice@bsl.nl of telefonisch (op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur) via 030 638 3735

Na registratie heb je niet automatisch toegang tot de module. Hiervoor dien je je voucher te activeren. Vouchers zijn in de webshop aan te schaffen.

Ben je aan het leren met behulp van Dentallect modules? Dentallect organiseert eens in de twee weken een webinar om al je vragen te beantwoorden.

Je kunt denken aan inhoudelijke vragen, technische vragen of hulp bij het maken van een studieplanning. Log gerust eens in tijdens één van onze online webinars. In de oneven weken zijn we iedere woensdag van 10:00 tot 11:00 bereikbaar via Google Meet

Indien dat een tijdstip is wat echt niet uitkomt, mail dan naar onlineklantenservice@bsl.nl, laat je gegevens achter en geef aan dat je contact wil met een begeleider van Dentallect, dan nemen we graag contact met je op.

Een les bestaat uit meerdere hoofstukken. Alle hoofdstukken bestaan uit filmfragmenten van live lessen. Het zijn lessen die een ervaren tandarts geeft aan zijn op te leiden personeelsleden. De lessen zijn goed gestructureerd en daar waar nodig worden zaken gedemonstreerd of geïllustreerd.
Na ieder hoofdstuk volgen een aantal vragen. Naast de video’s tref je samenvattingen en oefentools aan.

Aan het einde van iedere module zijn er toetsen opgenomen. Indien de cursist de toets haalt, krijgt de cursist het Dentallect-certificaat voor deze training. Om de toets te halen moet de cursist ten minste 70% van de vragen goed beantwoord hebben. Er wordt dus veel van de cursisten verwacht. Aan de andere kant mag de cursist de toets over blijven doen, totdat hij een voldoende score heeft bereikt. Dentallect modulen zijn het fundament van de mbo-4 opleiding.

Nee, per persoon wordt er 1 licentie afgegeven. Deze licentie is dus persoonsgebonden. Het systeem onthoudt de voortgang per cursist en stelt ook maar 1 certificaat ter beschikking.

1 module is opgenomen gedurende 1 dagdeel. Daarna worden de opnamen gecomprimeerd tot een video’s van doorgaans 1 uur bij elkaar. Hierna worden nog vragen en interactieve tools toegevoegd.

Per module zal een deelnemer 2 tot 4 uur nodig hebben om de module af te ronden. Het grondig bestuderen van een onderwerp kost nu eenmaal wat tijd.

Toetsen zijn in principe direct toegankelijk. Men dient zich echter wel te realiseren dat de toets in relatie staat tot de informatie in de module. Hierbij kan het voorkomen dat een toetsvraag verkeerd geïnterpreteerd wordt. Het is daarom onverstandig om met een toets te starten voordat die studiestof bestudeerd is.

Dentallect toetsen geven een beeld weer in hoeverre de cursist de module goed doorgenomen en begrepen heeft.

Bekijk hier hoe je de les- en toetspogingen kunt inzien. 

Ja, alle cursisten krijgen een afzonderlijke toets. Uit de vragenbank wordt iedere keer een selectie gemaakt die aangeboden wordt bij de toets.

Sommige e-learning programma’s hebben een passing score van 80%. Bij Dentallect is er gekozen voor 70% omdat:

  • Dentallect veel multiple response vragen kent, waarbij de slagingskans bij gokken gering is.

  • Dentallect onderkent dat ondanks de zorg en de zorgvuldigheid waarmee vragen worden gemaakt, gecontroleerd en geprogrammeerd er toch interpretatiefouten kunnen ontstaan. Ter compensatie hiervan ligt de passing score niet op 80%, maar op 70%. Op deze wijze worden uitslagen geregistreerd die betrouwbaar zijn.

Na het succesvol afronden van een module (inclusief eindtoets) krijgt de cursist het certificaat per mail toegestuurd. Certificaten kunnen pas worden opgevraagd als aan alle voorwaarden is voldaan. De voorwaarden (toets behaald, evaluatieformulier ingevuld, opdrachten ingeleverd, etc.) zijn altijd te lezen onder de certificaatknop.

Het gebruik van tablets (Apple, Android, etc.) wordt nog niet volledig ondersteund en vooralsnog afgeraden.

De E-learning omgeving draait onder Windows & Mac OS.

Het gebruik van tablets (Apple, Android, etc.) wordt sterk afgeraden.

Minimale systeemeisen:

  • Processor: Intel Dual Core processor 1,5 Ghz of hoger
  • RAM-geheugen: 2 gigabyte
  • Videokaart: 256 MB
  • Internet toegang: DSL verbinding 20 mb/s
  • Harde schijf ruimte: Al je cursus materiaal staat op Dentallect servers 24/7 voor je gereed.

Aangeraden systeemeisen:

  • Processor: Intel i3 of liever hoger | 2 Ghz
  • RAM-geheugen: 4 Gigabyte
  • Videokaart: 512 MB
  • Internet toegang: DSL verbinding 50 mb/s
  • Harde schijf ruimte: Al je cursus materiaal staat op Dentallect servers 24/7 voor je gereed

Indien de beelden niet vloeiend verlopen kunt u onderstaande mogelijkheden proberen:

  • Browser
    Bekijk de beelden in een up to date Browser, bij voorkeur Google Chrome.
  • Internetverbinding
    Bij een trage internetverbinding: Start de video en klik meteen op de knop voor onderbreken. Wacht tot de grijze voortgangsbalk van de video gedeeltelijk is gevuld en klik daarna pas op de knop voor afspelen.
  • Schermresolutie
    U dient te beschikken over een minimale schermresolutie van 1024 x 768, maar bij voorkeur 1280 x 720 pixels.
  • Javascript
    Ook zorgt u ervoor dat u javascript en pop-up’s toestaat binnen uw browser.

Een pop-up is een webpagina die uit zichzelf een nieuw browservenster opent. Je krijgt waarschijnlijk bovenaan in het scherm de melding ‘Er wordt een pop-up geblokkeerd. Klik hier als je deze pop-up of extra opties wilt weergeven’. Deze melding wordt meestal getoond als je een pop-up blocker applicatie hebt geïnstalleerd op je computer (b.v. via de Google Toolbar).

Om de pop-up windows toch te kunnen openen ga je als volgt te werk:
Selecteer de blokkade-melding bovenaan in het scherm. Er klapt dan een kort menu open waarin je uit een aantal opties kunt kiezen:

a) Pop-ups tijdelijk toestaan
b) Pop-ups van deze website altijd toestaan
c) Instellingen:
c1) Pop-upblokkering uitschakelen
c2) Informatiebalk voor pop-ups weergeven
c3) Meer instellingen…

Kom je vaker op onze website maar wil je de pop-up schermen op andere websites wel onder controle houden,
kies dan voor optie b. Daarna kun je weer pop-up windows openen.

Sommige cursussen worden in een zogenaamd pop-up scherm afgespeeld. Een pop-up is een nieuw scherm dat zich automatisch opent.
Het kan zijn dat je browser (Internet Explorer, Firefox, Google Chrome) zo is ingesteld dat deze pop-up vensters automatisch geblokkeerd worden. Daardoor lijkt het alsof de cursus maar niet wil starten.
Meestal laat het systeem dan een geluidje horen en boven aan het scherm verschijnt een melding waarmee je de pop-up kunt toestaan. Gebeurt dit niet dan kun je de pop-up’s zelf (tijdelijk) uitschakelen. Hieronder staat hoe dat moet:

Pop-up blokkeringen in- of uitschakelen voor:

Staat je vraag er niet tussen?

Onze klantenservice helpt je graag verder. Je kunt ons elke werkdag bereiken tussen 8.30 en 17.00 uur.

Stuur je ons liever een mailtje? Stel je vraag via dit formulier.

(030) 638 3736

info@dentallect.nl

Hoe kunnen wij je helpen?

Heb je interesse in Dentallect voor je praktijk of in het onderwijs? Neem dan contact op. 

Stijn Bouwmeester

Leermiddelenadviseur onderwijs

Jotine Lambert

Productspecialist Dentallect

Registers en keurmerken